• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Italští vědci oznámili, jak jednoduše prodloužit život důchodců

    31-8-2018 Sputnik CZ 179 184 slov zprávy
     

    „Na rozdíl od našich kolegů jsme se zaměřili na lidi, kteří už mají svůj věk, nikoliv na lidi konkrétní oblasti nebo státu. Ukázali jsme, že dieta bohatá na ovoce, zeleninu, ryby, olivy a byliny snižuje pravděpodobnost jejich smrti asi o 25 %," uvádí Marialaura Bonaccio ze Středomořského neurologického ústavu v Pozzilli.



    Pokusu se zúčastnilo asi 12 tisíc lidí z různých věkových a ekonomických kategorií, včetně velkého počtu důchodců ve věku 65+. Každý účastník projektu pravidelně říkal lékařům, jak se měnila jeho dieta v průběhu času. Zdravotníci zatím pozorovali změny jeho zdravotního stavu.

    Jejich výpočty uvádí, že dokonce i pozdní přechod na podobnou stravu citelně snižuje šance předčasné smrti — o 24 % u mužů a 29 % u žen.


    Ještě silněji dieta ovlivňovala šance smrti na následky mozkové mrtvice, infarktu a dalších podobných nemocí. Pravděpodobnost jejich výskytu se snížila asi o 9 % u mužů a 11 % u žen.


    Vědci se domnívají, že je to tím, že podobná strava obsahuje velké množství nenasycených tuků, které příznivě ovlivňují fungování cév. Také podle odborníků pomáhají organismu, aby se zbavil škodlivých druhů cholesterolu.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑