• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Nohavica zpívá, nepijte rum! Vědci jsou však jiného názoru

    22-8-2018 Sputnik CZ 143 124 slov zprávy
     

    Specialisté rozebrali údaje získané během výzkumů, kterých se celkem zúčastnilo 35 132 lidí. Byla zhodnocena úroveň konzumace alkoholových nápojů, za rozumnou míru bylo považováno 168 gramů etanolu týdně u mužů a 112 gramů etanolu týdně u žen. V průběhu celého období pozorování bylo zaregistrováno 1 718 případů (4,9 % z celkového počtu testovaných) ischemické choroby srdeční, přičemž 325 lidí zemřelo.


    Ukázalo se, že nejčastěji kardiovaskulárními nemocemi trpěli ti, kteří přestali pít (nemocnost ve skupině činila 6,1 %). V menší míře nemocemi trpěli ti, kteří pili alkohol v přiměřeném množství (nemocnost — 3,8 %, úmrtnost — 0,6 %). Vědci však podotýkají, že významný rozdíl byl pozorovatelný pouze u žen starších 55 let. Navíc zvýšení pravděpodobnosti onemocnění se může vysvětlovat změnami ve způsobu života, které vyvolávají dodatečná rizika.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑