Vědci z Harvardské školy veřejného zdraví (USA) dokončili 25letou studii, během které sledovali celkový účinek sacharidových produktů na riziko úmrtí. Za tímto účelem bylo vyšetřeno 15 428 osob ve věku 45 — 64 let, kteří konzumovali průměrný počet kalorií.
Jak ukázala studie, že příliš nízká (méně než 40 % celkové stravy) a příliš vysoká (více než 70 %) spotřeba sacharidů je spojena se snížením průměrné délky života. Zejména odborníci poznamenávají, že lidé, kteří je zcela vylučují, žijí v průměru o čtyři roky méně než ti, kteří je konzumují v přiměřeném množství.
Zároveň vědci poukazují na to, že účastníci studie, kteří nahradili sacharidy bílkovinami a živočišnými tuky, ohrožují své zdraví ve srovnání se zastánci rostlinné stravy.
Podle výsledků vědců je nejoptimálnější vyvážená strava, která zahrnuje příjem sacharidů na úrovni 50 — 55 % z celkové stravy.