• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Byly zjištěny potraviny, které zvyšují riziko předčasné smrti

    24-1-2019 Sputnik CZ 162 169 slov zprávy
     

    Vědci dospěli k závěru, že pokud lidé často konzumují tento druh jídla, negativně to ovlivňuje funkci srdce a rozvíjí to kardiovaskulárních onemocnění.



    Zaměstnanci univerzity provedli výzkum zahrnující více než 100 tisíc žen ve věku 50 až 79 let. Výzkumný tým sledoval stravování a zdraví pacientů po dobu 18 let. Kromě toho byla vzata v úvahu fyzická aktivita, špatné návyky účastníků experimentu a index tělesné hmotnosti.

    Výsledky studie ukázaly, že u těch lidí, kteří pravidelně konzumují smažené potraviny, se riziko předčasné smrti zvyšuje o 8 %. Ukázalo se také, že i jedna dávka smaženého kuřecího masa denně zvyšuje pravděpodobnost předčasné smrti o 13 % a dávka smažené ryby a mořských plodů o 8 %.


    Seznam smrtelně nebezpečných produktů zahrnuje také hranolky, čipsy, kukuřičné placky, tortilly a další.


    Vědci doporučují, pokud je to možné, vyloučit tyto produkty ze svého jídelníčku.


    Článek také uvádí, že ti, kteří jsou v ohrožení, většinou málo sportují, kouří nebo pijí alkohol a nejí kvalitní stravu.


    Zároveň spotřeba výše uvedených potravin neovlivňuje úmrtnost v důsledku rakoviny, uvedli vědci.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑