„My víme, že mozek, zejména oblast nazývaná hypothalamus, hraje velmi důležitou roli v regulaci konzumace potravin a úrovně cukru v krvi," vysvětlil profesor pediatrie Univerzity Jižní Kalifornie Sebastien Bouret.
Během průzkumu byly provedeny experimenty na myších, kterým byly blokovány signály semaforinů. Poté přestaly
mozkové buňky růst. Nakonec to vedlo ke ztloustnutí.
„Vidíme, že semaforiny vytvářejí rozvoj hypotalamických cílů, které v konečném důsledku regulují konzumaci kalorií," oznámili autoři.
Tímto způsobem průzkum ukázalo, že semaforiny ovlivňují procesy, které regulují váhu.
Dříve vědci uváděli, že konzumace zhruba 30 gramů ořechů denně nejen, že neuškodí postavě, ale naopak pomáhá v boji proti obezitě. Dále vědci dospěli k závěru, že spotřeba takového množství ořechů místo stejně velké porce červeného či zpracovaného masa, hranolek, brambůrků či dezertů, vede k menšímu přibírání na váze.