• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Vědci zjistili, jak škodí káva a čaj těhotným ženám

    24-11-2018 Sputnik CZ 85 148 slov zprávy
     

    Odborníci analyzovali údaje celkem 941 matek a jejich dětí. Bylo zjištěno, že pro téměř polovinu (48 %) těhotných žen byl hlavním zdrojem kofeinu čaj a více než třetina žen (38 %) v těhotenství pila kávu.



    V důsledku toho si vědci vytvořili následující obrázek — kvůli každé další stovce miligramů kofeinu, která byla denně konzumována, se v prvním trimestru váha novorozence zmenšila o 72 gramů. Také růst a délka obvodu hlavičky byly menší, stejně jako tzv. gestační věk (období, které dítě od okamžiku početí strávilo v děloze).

    Děti matek, které konzumovaly hodně kofeinu, vážily po narození asi o 170 gramů méně než novorozenci, jejichž matky pily kávu a čaj jen minimálně. Navíc u žen, které užívaly velké množství kofeinových nápojů, byla větší pravděpodobnost, že budou mít během porodu komplikace.


    Jako normu stanovili odborníci 200 miligramů kofeinu denně. Vědci ale zdůrazňují, že i malá dávka kofeinu ovlivňuje plod.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑