Chcete si udržet zdravou váhu? Jezte kvalitní potraviny s nízkým obsahem cukru a zpracované obiloviny, uvedli vědci z Harvardské školy veřejného zdraví (Harvard T.H. Chan School of Public Health) a Dětské nemocnice v Bostonu.
Taková strava pomáhá snížit riziko vzniku chronických onemocnění, říkají vědci.
Navíc popřeli tvrzení, že existuje univerzální, pro všechny vhodný poměr tuků a sacharidů.
Podle odborníků je třeba věnovat pozornost právě kvalitě jídla. Výzkumníci doporučují nahrazení nasycených tuků nenasycenými, a také dávat přednost obilninám a zelenině před sacharidy.