• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Vědci uvedli nejprospěšnější vitamín pro srdce a cévy

    31-10-2018 Sputnik CZ 148 163 slov zprávy
     

    Výzkumy z posledních let ukazují, že vitamín D snižuje pravděpodobnost smrti na infarkt, zpomaluje vývoj roztroušené sklerózy a chrání mozek alkoholiků před dalším poškozením. Molekulární biologové z USA zjistili, že vitamín D může sehrát klíčovou roli v ochraně buněk před stárnutím a jeho následky včetně vývoje rakoviny. Navíc může rybí tuk člověka ochránit před vývojem cukrovky a řady jiných chorob.



    Amr Marawan z univerzity Virginie a jeho kolegové zjistili další kladnou vlastnost vitamínu D, když sledovali zdraví a fyzickou kondici dvou tisíců dobrovolníků, kteří se zúčastnili monitorovacího projektu NHANES v první dekádě 2000. let, uvádí EJPC.

    Vyšlo najevo, že čím více vitamínu D měli účastníci výzkumu v organismu, tím lépe snášeli zatížení.


    Například ti, komu nejvíce chutná rybí tuk, asi třikrát lépe prodělávali zkoušku maximální spotřeby kyslíku než ostatní účastníci zkoušek. Vědci ale zdůrazňují, že podobné zkoušky nenasvědčují tomu, že rybí tuk nebo jiné potravinové doplňky obsahující vitamín D je možné bezstarostně požívat v jakémkoli množství.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑