• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Chutně a zdravě! Vědci objevili nečekaný užitek kakaa

    26-9-2018 Sputnik CZ 128 110 slov zprávy
     

    Výzkumníci předložili teorii, podle které po vysušování kakaových bobů na slunci dochází ke změně prekurzorů vitamínu D ve vitamín D2.



    Vědci provedli analýzy hmotnostní spektrometrie různých potravin obsahujících kakao a potvrdili svou teorii. Zjistili, že kakao je zdrojem velkého množství vitamínu D2.

    Specialisté zdůrazňují, že různé potraviny mají různý obsah této důležité živiny. Například kakaové máslo a tmavá čokoláda mají největší obsah vitamínu a bílá čokoláda nejmenší.


    Vitamíny skupiny D jsou nenahraditelnou součástí potravinové dávky pro člověka. Jejich deficit může zvětšit riziko respiračních nemoc, rachitidy a osteoporózy.


    Dříve američtí medici z univerzity Loma Linda objevili, že tmavá čokoláda s velkým obsahem kakaa zlepšuje imunitu a zvyšuje mozkovou aktivitu.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑