• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Vědci objevili nečekaný prospěch kofeinu

    12-9-2018 Sputnik CZ 149 147 slov zprávy
     

    Možný ochranný efekt kofeinu může být odůvodněn jeho vlivem na cévní systém. Je známo, že tato látka napomáhá uvolňování oxidu dusnatého, čímž zlepšuje fungování cév.



    Výzkum, který zahrnul 4 863 lidí, ukázal zpětnou vazbu mezi spotřebou kofeinu a úmrtností lidí s chronickým onemocněním ledvin. U pacientů, kteří spotřebovávali velké množství této látky, se riziko smrti v průměru za pět let snížilo o 25 % v porovnání s těmi, kteří pili méně kofeinu.

    „Snížení úmrtnosti bylo pozorováno dokonce i po prozkoumání ostatních důležitých faktorů, jako jsou věk, pohlaví, rasa, kouření, další nemoci a stravovací návyky testovaných. Výsledky ukazují, že je možné snížit úmrtnost nemocných, když jim bude doporučena zvýšená spotřeba kofeinu. Tato metoda lze označit za jednoduchou, klinicky výhodnou a dostupnou, i když ideálně je třeba provést shrnující kontrolní test, aby byla potvrzena jeho výhoda," uvádí Miguel Bigotte Vieira, jeden z autorů výzkumu.


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑